Kalıcı Makyaj Yöntemlerine Dair Fıkhi Bakış

Kalıcı Makyaj Yöntemlerine Dair Fıkhi Bakış

Günümüzde güzel ve bakımlı görünmek adına bazı yöntemlere başvurulmaktadır. Bunlardan biri microblading tekniğiyle yapılan kaş makyajıdır. Peki kalıcı makyaj caiz mi?

Microblading tekniğiyle yapılan kaş makyajı abdest ve gusle mani midir?

Microblading tekniği derinin hemen altına boya molekülünü (pigment) çeşitli enjeksiyon teknikleriyle yerleştirip, seyrek veya zayıflamış kaşları güçlü gösterme tekniğidir. Microblading tekniğinde deri altına işlenen pigment bir müddet sonra kendiliğinden yok olur. Yani kaş şekline konulmuş olan madde nerede ise derinin dış yüzeyine yapışır şekildedir.

Adı geçen teknikle (kaş yaptırmanın caiz olup olmamasına dair hüküm bir yana) yapılan kaş düzenlemesinde şayet renk veren madde gerçekten deri altına zerk ediliyor da deride kabuk oluşturmuyorsa, bu durum abdest veya gusle engel olmaz. Fakat deri üstünde veya deri yüzeyine çok yakın bir yerde ise, deri üzerinde de suyun deriye ulaşmasına mâni olacak bir kabuk oluşturuyorsa, bu durum abdest ve gusle mâni olur.

YAZARLAR | 2 Ekim 2020 Dövme Abdest ve Gusle Zarar Verir mi? 2 Ekim 2020

İpek kirpik, kirpik lifting ve takma kirpik gibi güzellik işlemlerinin dinimizce bir sakıncası var mıdır?

İpek kirpik, hemen hemen her kirpik telinin üzerine yapıştırıcı yardımıyla ipekten yapılmış kirpik tellerinin yapıştırılmasıdır. Kirpik lifting ise, birtakım kimyasal maddeler kullanılarak şahsın kendi kirpiklerini belirli bir süre için kaldırma veya kıvırma işlemidir.  Bu uygulamada kimyasal maddelerin suyun deriye temasını engellemediği ifade edilmektedir. Durum böyle olursa abdest ve gusle mâni bir durum teşkil etmez. Fakat kirpiğe ipek eklenmesi böyle değildir. Orada kirpik kılı üzerine veya ucuna ipek ekleme veya yapıştırma yapılmaktadır. Bu durum abdest ve gusle engel olabilir. En azından şüpheli bir durum ortaya çıkar. Bundan sakınmak gerekir. Dolayısıyla caiz olmayabilir.

 Zaruret yoksa vücuttaki benler aldırılabilir mi?

İslam, insan üzerinde doğuştan var olan özellik ve şekillerin değiştirilmesini ve bu gaye ile yapılacak her çeşit estetik ve tıbbî müdahaleyi hoş görmemiştir. Çünkü bu durum fıtratı bozan müdahale olarak görülmüştür. Vücuttaki benler ya doğuştan gelir ya da sonradan bir hastalık vs. sebeplerle oluşur. Her hâlükârda vücutta var olan benlerin aldırılması ya dikkat çekmek ya daha güzel görünmek ya da tedavi amacıyla yapılabilir. Tedavi maksadıyla benlerin alınması fıtratı değiştirmek anlamı taşımadığı için caizdir. Fakat soruda dile getirildiği gibi, zorunlu bir durum yok da sadece dikkat çekmek veya daha güzel görünmek isteğiyle benler aldırılacaksa bu doğru değildir.

Allah en iyisini bilir.